lørdag den 13. april 2013

Snapshot af min lørdag


Jeg keeeeder mig for vildt i dag.

Hvilket egentlig er lidt mærkeligt, for jeg kan jo sådan set gøre lige, hvad jeg lyster. Men åbenbart er min lyst at ikke have lyst til noget.

Har spist en ostemad. Den smagte mig ikke. Og nu lugter mine fingre af ost. Selvom jeg har vasket dem. OG sprittet dem i alko-gel, OG cremet dem ind.

Ser en film. Den er ikke sjov. Til trods for at den bugner af hits fra 80ernes hair metal bands. Til trods for at den har Tom Cruise som afdanket rockstjerne.

Det er sørgeligt, men sandt: Rock of Ages holder IKKE! Og jeg er ret sikker på, at det ikke bare er fordi, det er en af den slags dage. Jeg er ret sikker på, at den heller ikke holder i morgen!

Nå, men så var det jo, at jeg tænkte, at jeg ville surfe lidt blogs.

Så, det gjorde jeg så.

Og som altid blev jeg ret skuffet.

Blogs skrevet af kvinder (og det er bare dem, der er flest af) falder mestendels i tre kategorier:

Opskrifter, mode og "jeg er på barsel med nr. 3 og mine børn får hverken sukker eller mælk, men masser af spelt".

Og så er de ellers instagram-bombarderet med fotos af de nybagte speltboller, det nye lag neglelak og en pæn kjole.

WHY???

Er det virkelig alt, kvinder kan galpe op om i dag???

Og er det ikke liiidt let, at uploade et foto at sin frokost og kalde det et blogindlæg?

Muligvis er min blog ikke verdens mest interessante, men jeg kan da i det mindste skrive to sammenhængende sætninger, som jeg endda har tænkt - HELT SELV!

Og det udelukker ikke, at jeg også kan lakere negle, lave mad eller har pænt tøj.

Det var dagens sure opstød, på sådan en monster kedelig, grå lørdag.

Ses i næste uge, ik'?

5 kommentarer:

  1. Hva så dit sure løg ;-) Jeg har jo en af de omtalte blogs der.. Og lader mig på ingen måde skræmme af dit "sure opstød".. Ville ønske jeg var bedre til at finde på tekst og sådan, men da jeg er temmelig ny i blog faget, går det lidt trægt med at få tekst puttet på også.. Såå derfor er der nok mest billeder pt.. men også opskrifter.
    Men jeg satser da på at det kommer.. lige nu famler jeg bare lidt i blinde..Såå det må du overleve. Kan du nu have en fortsat dejlig lørdag, du finder nok på noget. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu skrev jeg jo ikke noget om at billeder som sådan er et no go.
      Du har vist heller aldrig lagt nogle fotos op af din neglelak.
      Og der er da også tekst i din blog.
      Jeg opponerer ikke mod, at man laver en blog om et emne. At man har en sag, en passion, whatever.
      Men jeg synes, det er lidt trist, at så mange kvinders passion er, at fortælle at de lige har købt en ny kjole.

      Knus tilbage til dig, ses snart,håber jeg.

      Slet
    2. Ved godt den ikke som sådan var henvendt til mig.. Og ja, ingen neglelak i min blog - endnu.. he he!! Det kommer så ikke til at ske - trust me.
      Men enig med det med kjoler, neglelak osv.. det er lidt trist!! Desværre er der sku mange som læser det.. Hænger vel også meget godt sammen med, alt det øvrige skrammel der er at finde på fx. tv - Bigbrother, Paradis hotel, Robinson osv... CRAP alt sammen.. så at have en blog om sidste nye kjolekøb, neglelak og tasker er jo bare en del af pakken so to say..
      Men jeg ønsker at kunne skrive lidt ala dig - Trine, det kommer forhåbentlig med tiden. Mit seneste indlæg, bærer præg af din opsang til folket! Så tak for det.
      Ja nu må det da snart kunne bære til et besøg live.. KNUS

      Slet
    3. Synes bare, at det er fedt, at du gider diskutere med mig.
      Og at du skriver din egen blog - som jeg vel at mærke følger med glæde :-)

      Slet
  2. Hva så dit sure løg... ;-) Nu er jeg jo en af dem som du omtaler så fint.. Beklager jeg ikke lige har det vilde tekst på endnu..
    Jeg bliver på ingen måde skræmt af din "skæld ud" her.. Jeg er temmelig ny i blog faget, og derfor bliver det nok bare let at fylde på med billeder og opskrifter.. Men det er jo også det min blog handler om.. Såå selvom der ikke er den vilde lange fantastiske ord samling på, så går det nok. Men jeg vil med tiden gerne kunne formulere smukke tekster m.m.. men indtil da, må du overleve min mangl. tekster..
    Kan du nu have en fortsat god lørdag - Knusbardus

    SvarSlet